Ebook Panduan Mencari Kerja & Bekerja Di Singapura

Mahu Kerja Di Singapura, TAPI Tak Tahu Bagaimana Caranya?  Nak Pakai Agen, Tapi Takut Kena Tipu?

Mari Saya Tunjukkan Anda Bagaimana Anda Boleh Bekerja Di Singapura Dengan Gaji 3X Ganda Lebih Besar DAN Jimat Beribu-ribu Ringgit Tanpa Perlu Membayar Khidmat Agen!

Buat masa ini, kadar tukaran matawang antara Singapore Dollar  – Ringgit Malaysia  ialah sekitar 1SGD = RM3.10

Sebab itulah saya katakan, anda mampu mendapatkan gaji 3X ganda lebih besar apabila anda bekerja di Singapura.

Mari saya tunjukkan  anda beberapa contoh tawaran kerja di Singapura yang ada.

Senarai kerja diatas hanyalah bekerja sebagai tukang cuci sahaja. Ianya tidak memerlukan sebarang sijil kemahiran. Manakala gaji yang ditawarkan sebagai tukang cuci pula dalam lingkungan $1500…. jika ditukarkan kepada matawang Ringgit Malaysia, ianya berjumlah RM4500!

Kerja Tukang Cuci sahaja, tapi.. gaji RM4,500 ??

Itu baru kerja-kerja yang tidak berkemahiran (unskilled).

Kerja-kerja yang berkemahiran dan yang memerlukan  sijil (minima SPM) pula, gajinya adalah lebih tinggi dan lumayan.

Jika anda bekerja kilang sahaja pun dan mempunyai sijil SPM, kadar gaji yang boleh anda perolehi ialah sekitar SGD2,000 = RM6,000.

Ianya sangat lumayan!

Sebab itulah, kalau kita lihat orang-orang yang bekerja di singapura, dalam masa 1 atau 2 tahun bekerja, mereka sudah mampu untuk setelkan hutang PTPTN, beli kereta tanpa hutang, dan ada juga yang berjaya menyimpan puluhan ribu ringgit. Wang tersebut, ada yang digunakan untuk belanja kahwin ataupun dijadikan  modal untuk memulakan perniagaan dan juga pelaburan.

Jika anda pergi ke Johor Bahru, anda boleh lihat sendiri, ramai anak-anak muda di awal usia 20an, sudahpun memandu motorsikal berkuasa tinggi Ducati yang berharga sekitar RM80,000. Ianya adalah fenomena biasa.

Gaji Tinggi, Tapi Kos Sara Hidup Pun Tinggi?

Jika anda bekerja dan tinggal menetap di Singapura.. Ya! Kos sara hidup disana bukan sahaja tinggi!.. Malahan.. SANGAT TINGGI!

Sebab itulah, ramai rakyat Malaysia yang bekerja di Singapura, mengambil keputusan untuk tinggal menetap di Johor Bahru! Malahan, ada juga rakyat Singapura yang turut menetap di JB (banyak rumah-rumah di JB di beli oleh rakyat Singapura). Dengan cara ini, kos sara hidup mereka adalah pada kadar biasa seperti rakyat Malaysia yang lain, tetapi gaji mereka sangat tinggi, sebab gaji yang mereka terima adalah di dalam matawang Dolar Singapura..

Jauh Nak Pergi Kerja?

Tahukah anda! Jarak antara Singapura dan Johor Bahru.. hanyalah sekitar 1km sahaja.

Orang yang tinggal di Seremban dan pergi bekerja di Kuala Lumpur setiap hari (sekitar 70km)…. jarak perjalanan mereka sebenarnya lebih jauh berbanding orang yang bekerja di Singapura dan tinggal di JB! (sekitar 20km).

Jadi, ianya bukanlah perkara asing dan pelik untuk bekerja di Singapura dan tinggal menetap di Johor Bahru.

4 Kelebihan Bekerja Di Singapura!

Sebenarnya, ada banyak lagi kelebihan apabila anda bekerja di Singapura. Berikut adalah beberapa kelebihan lain selain dari kelebihan bergaji 3X ganda lebih besar.

1. Pendapatan Meningkat Setara Dengan Kenaikan Nilai Matawang

Singapura adalah merupakan negara yang maju. Kedudukan ekonomi mereka sangat stabil dan sentiasa mengukuh dari semasa ke semasa. 2 tahun lepas, jika gaji anda berjumlah SG 1,000 sebulan.. maka, pendapatan anda ialah RM2,600, tetapi kini, jika gaji anda masih SGD 1,000.. pendapatan anda dalam ringgit malaysia ialah RM3,100. Tanpa perlu menunggu kenaikan gaji dari majikan anda.. gaji anda sudahpun bertambah!

2. Gaji Tinggi, Kos Hidup Rendah!

Anda pasti pernah mendengar tentang peluang pekerjaan memetik buah di Australia yang pernah hangat suatu ketika dulu… gaji yang ditawarkan, memang sangat lumayan.. RM15,000 sebulan katanya. Tapi, untuk bekerja di Austarlia, maka anda perlu tinggal di Australia juga. Ini menjadikan kos sara hidup anda juga tinggi. Jadi, ianya tidak memberikan anda apa-apa kelebihan pun sebenarnya.

Berbanding bekerja di Singapura, anda masih boleh menetap di Malaysia walaupun anda bekerja di negara maju (Singapura). Kos sara hidup rendah, tetapi gaji anda tinggi!

3. Mudah Berpatah Balik!

Berbalik kepada contoh bekerja sebagai pemetik buah di Australia, apabila di selidiki, pelbagai risiko lain boleh berlaku. Anda mungkin akan “dijual” oleh agen anda malahan ada juga majikan yang tidak mahu membayar gaji seperti yang dijanjikan! Jika semua kecelakaan ini berlaku, maka, untuk anda berpatah balik dan pulang ke Malaysia juga adalah sangat rumit dan sukar. Kos penerbangan untuk pulang ke Malaysia sahaja sudah memerlukan wang beberapa ribu ringgit. Akhirnya, anda terpaksa merempat di negara orang.

Berbanding jika anda bekerja di Singapura, jika apa-apa berlaku kepada anda… anda hanya perlu naik bas dan membayar tambang kurang dari RM50 untuk pulang semula ke Malaysia. 🙂

4. Sah & Kurang Risiko!

Apabila anda bekerja di Singapura, anda akan bekerja secara sah dengan menggunakan permit kerja yang dikeluarkan oleh Ministry of Manpower (Singapura). Anda kenal majikan anda dan ada dokumen perjanjian. Anda akan dilindungi oleh undang-undang buruh daripada penipuan majikan.

Tiada isu majikan tidak membayar gaji seperti mana yang berlaku di negara-negara lain yang mana, anda masuk dan bekerja secara haram. Apabila anda bekerja tanpa permit, pihak majikan berani untuk tidak membayar gaji kerana mereka tahu, anda tidak akan mampu berbuat apa-apa sebab anda tiada permit kerja. Jika anda membuat laporan polis sekalipun, mereka tidak akan mengendahkan anda, kerana, dari sudut perundangan, anda tiada permit kerja dan anda tidak bekerja.

Izinkan Saya Perkenalkan Diri!

Oh ya! Sebelum saya bercerita lebih lanjut tentang bekerja di Singapura. Izinkan saya memperkenalkan diri  saya terlebih dahulu.

Nama saya Haniza Rashid. Saya seorang perunding kerjaya. Pengalaman saya bekerja di Singapura serta bekerjasama dengan agensi pekerjaan yang berdaftar dari Singapura membolehkan saya melihat pelbagai isu dan  masalah yang dihadapi oleh rakyat Malaysia apabila mahu bekerja di Singapura.

Pelbagai persoalan dan ketakutan muncul dan bermain di fikiran mereka.

Disebabkan itu, saya telah mengambil keputusan untuk menulis sebuah panduan yang dapat membantu dan memberikan gambaran yang jelas, kepada mereka yang berminat untuk bekerja di Singapura, supaya mereka dapat memulakan langkah di dalam mencari peluang pekerjaan di Singapura dengan lebih yakin dan mudah.

Memperkenalkan Ebook Panduan Mencari Kerja & Bekerja Di Singapura!

Di dalam ebook ini, saya memberikan panduan yang lengkap dari A to Z.

Dari mula tentang bagaimana mencari kerja? Apakah dokumen-dokumen yang diperlukan? Bagaimana untuk masuk ke Singapura? Nak bawak kereta atau motorsikal? Di mana mahu tidur dan bermalam sebelum dan selepas mendapat kerja? Bagaimana pembayaran gaji? Permit Kerja? Makan macam mana? Solat? Telefon? Bahasa? dan bermacam-macam lagi info yang padat dan penting yang pastinya akan dapat membantu anda mendapatkan gambaran yang lebih jelas tentang bekerja di Singapura!

Terdapat 5 Bab Utama di dalam ebook ini! Berikut adalah bab-bab yang terkandung di dalam ebook ini!

BAB 1 : STRATEGI MENCARI KERJA

Ya! Untuk mencari kerja, kita perlukan strategi. Di dalam bab ini saya tunjukkan anda bagaimana anda boleh mencari peluang kerja kosong di singapura hanya secara online sahaja. Ada 5 website utama yang boleh anda gunakan!

Terdapat beribu peluang pekerjaan yang akan anda jumpai. Anda boleh lihat sendiri, berapakah gaji yang ditawarkan dan apakah syarat-syarat yang ditetapkan untuk memohon. Anda boleh pilih kerja apa yang anda mahukan!.

Disini sahaja, anda sudah jimat masa dan beribu ringgit berbanding jika anda terus ke singapura untuk mencari kerja atau menggunakan khidmat agen untuk mencarikan kerja untuk anda.

BAB 2 : DOKUMEN-DOKUMEN PENTING

Ini bab yang sangat penting. Anda perlu tahu, apakah dokumen-dokumen yang diperlukan untuk anda mencari kerja dan untuk anda masuk ke Singapura.

Undang-undang di Singapura agak ketat. Jika anda tercicir salah satu dokumen ini, anda mungkin tidak akan dibenarkan masuk ke Singapura dan mungkin tidak akan diterima bekerja.

Malahan, sesetengah dokumen, mereka mahukan dokumen yang ASAL! Dokumen fotostat mereka tidak layan!.

BAB 3 : PENGANGKUTAN

Ada beberapa cara anda boleh memasuki Singapura. Sama ada menggunakan kereta, motosikal atau bas. Setiap satu cara diterangkan di dalam bab ini.

Pengangkutan untuk bergerak di dalam Singapura juga turut diterangkan di dalam bab ini.

BAB 4 : TEMPAT PENGINAPAN

Jika anda sememangnya tinggal di Johor Bahru bersama keluarga, ini mungkin tidak menjadi masalah. Tetapi, bagi yang bukan berasal dari Johor Bahru. Anda perlukan tempat menginap sama ada sebelum mendapat kerja ataupun selepas mendapat kerja.

Jadi, dimanakah anda perlu menginap? Di dalam bab ini saya ada cadangkan tempat penginapan yang sesuai dengan kos yang rendah. Sesuai untuk penginapan sementara apabila anda sampai di Johor Bahru.

Malahan, saya tunjukkan juga cara-cara untuk anda mencari tempat tinggal yang tetap selepas anda mendapat pekerjaan di Singapura.

BAB 5 : HAL-HAL PENTING YANG LAIN

Di dalam bab ini, saya menerangkan hal-hal penting yang lain yang perlu anda tahu jika anda mahu bekerja di Singapura.

Apakah prosedur yang perlu anda lalui?

Perihal tentang gaji?

Siapa yang perlu membayar kos levi/permit kerja?

Bagaimana waktu bekerja di Singapura?

Bagaimana untuk solat? Adakah ruang solat disediakan?

Dimana untuk dapatkan makanan yang sedap dan murah?

Bagaimana pula dengan penggunaan telefon?

Apakah bahasa yang digunakan? Perlukah fasih berbahasa inggeris?

Semua persoalan diatas, akan terjawab di dalam bab ini!

MAAF! Bukan Semua Orang Sesuai Bekerja Di Singapura!

Biar saya berterus terang dengan anda!. Walaupun bekerja di Singapura ini nampak glamour dan berpendapatan besar, namun, ianya bukanlah sesuai untuk semua orang. Ini kerana, suasana kerja dan persekitaran di Singapura adalah berbeza dari Malaysia.

Jika anda mempunyai ciri-ciri dibawah!  Anda tidak digalakkan untuk mendapatkan ebook ini dan tidak digalakkan mencari kerja di Singapura.

MANJA. Jika anda seorang yang manja dan tidak tahu berdikari. Sentiasa mengharapkan orang lain melakukkan semua perkara untuk anda. Anda tidak di galakkan untuk bekerja di Singapura.

TIDAK SABAR & TIDAK TAHAN TEKANAN. Bekerja di Singapura memerlukan tahap kesabaran yang sangat tinggi. Jika anda seorang yang tidak penyabar, tidak tahan dengan tekanan, panas baran dan mudah melenting. Bekerja di Singapura tidak sesuai untuk anda.

TIDAK MENEPATI WAKTU. Suka datang lambat dan suka buat perangai “janji melayu”? Anda tidak layak untuk bekerja di Singapura.

BLACKLISTED. Jika anda termasuk dalam senarai hitam akibat hutang PTPTN atau hutang-hutang lain, serta termasuk dalam senarai individu yang tidak dibenarkan ke luar negara. Maka anda juga tidak boleh bekerja di Singapura. Anda boleh menyemak status sama ada anda di blacklist atau tidak disini!

WARGA SABAH & SARAWAK DIBAWAH UMUR 35 TAHUN. Ini adalah peraturan yang telah ditetapkan oleh pihak Ministry Of Manpower , Singapura (MOM) sejak tahun 2012.

Jika anda tidak mempunyai ciri-ciri diatas, maka.. TAHNIAH! Anda mempunyai peluang yang cerah untuk beroleh pendapatan yang lumayan dengan bekerja di Singapura! Anda boleh dapatkan ebook ini sekarang dan mulakan hidup baru anda!

Apa Kata Mereka?.

Sebelum ebook ini di terbitkan, saya telah memberikan ebook ini kepada beberapa orang sahabat serta kenalan terdekat saya. Berikut adalah maklumbalas mereka terhadap ebook ini.

“Salah satu rungutan utama para pelajar saya adalah kesukaran mendapatkan pekerjaan.

Hari ini amat-amat sukar untuk mendapatkan pekerjaan terutamanya untuk fresh graduate. Saya dapati e-book ini menggariskan langkah demi langkah secara spesifik untuk mendapatkan pekerjaan di Singapura.

Saya amat mencadangkan para pelajar untuk membaca e-book ini walaupun sebelum graduasi, sebagai perancangan awal kerjaya mereka.”

Hamidah Ayub, Pensyarah Kanan,

Fakulti Sains Komputer dan Matematik, UiTM

“Saya pernah memasuki Singapura untuk mencari pekerjaan, ternyata usaha saya sia-sia sahaja. Selepas sistem kuota dilaksanakan, sememangnya sukar untuk rakyat Malaysia memperolehi pekerjaan di Singapura.

Tetapi melalui e-book ini, saya mempelajari ‘trick-trick’ untuk memperolehi pekerjaan dengan lebih mudah dan pantas.”

Nur Azirah binti Mohamad Yusof,

Sarjana Muda Perakaunan.

 Baiklah! Saya Amat Berminat Nak Tahu Ilmu Lengkap Yang Ada Dalam Ebook Ini! Berapakah Harga Special Untuk Saya?

Ilmu yang terdapat di dalam ebook ini adalah sangat bernilai tinggi. Dengan hanya mendapatkan ebook ini, ianya akan dapat menyelamatkan beribu-ribu ringgit wang anda. Anda tidak perlu lagi menghabiskan beribu-ribu ringgit untuk membayar khidmat agensi mencari kerja di Singapura. Tiada lagi risiko ditipu oleh agen.

Semuanya boleh anda lakukan sendiri setelah anda memiliki ebook ini. Dari mula mencari kerja, menyiapkan dokumen hinggalah menaiki kenderaan memasuki singapura.Semuanya boleh dilakukan sendiri dengan mengikuti panduan yang diberikan di dalam ebook ini.

Jika dinilai dari info-info yang terkandung di dalam ebook ini, ianya mungkin mencecah ratusan dan ribuan ringgit.

Namun begitu, khas untuk anda yang berjiwa kental, yang mahu mengubah nasib hidup ke arah yang lebih baik! Saya tawarkan ebook ini kepada anda dengan harga……

HANYA RM50 SAHAJA!

Ya! RM50 sahaja!….

Ianya sangat murah jika mahu dibandingkan dengan gaji yang bakal anda perolehi apabila bekerja di Singapura kelak. Kos ebook ini hanya sekitar 2 jam sahaja anda bekerja di Singapura.

Ianya akan menyelamatkan diri anda dari melakukan kesilapan-kesilapan yang besar sama ada sewaktu anda berada di JB atau berada di Singapura.

Dengan ebook ini, proses untuk anda mencari dan mendapatkan kerja akan menjadi lebih mudah dan cepat.

Makluman : Ini adalah merupakan sebuah eBOOK (electronic book), ianya adalah di dalam bentuk softcopy dan di dalam format PDF. Apabila anda membeli eBOOK ini, ia akan dihantar ke email anda dan anda perlu download ia ke komputer atau smartphone anda. TIADA buku fizikal yang akan dihantar atau di POS ke alamat rumah anda.

 Soalan Lazim Tentang Kerja Di Singapura!

Saya tahu, pastinya anda ada banyak persoalan lagi yang sedang bermain di fikiran anda tentang bekerja di Singapura. Baiklah! Untuk tidak menghampakan anda, disini saya senaraikan soalan-soalan yang kerap saya terima beserta jawapannya.

S : Saya tiada apa-apa sijil, bolehkah bekerja di Singapura?

J : Ya Boleh! Ada banyak kerja yang ditawarkan tanpa memerlukan sebarang sijil dan pengalaman. Gaji permulaanya pula sekitar SDG 1,000. Tetapi jika anda mempunyai sijil SPM, gaji permulaan yang boleh anda perolehi adalah jauh lebih tinggi.

S : Saya tak pandai berbahasa inggeris, boleh ke kerja di Singapura?

J : Jika anda fasih berbahasa inggeris, ianya adalah satu kelebihan buat anda. Tetapi jika tidak, tidak mengapa. Anda boleh belajar bahasa tersebut secara beransur-ansur. Malahan, ada sesetengah posisi kerja, tidak memerlukan anda berinteraksi dengan ramai orang. Tambahan lagi, bahasa inggeris yang digunakan di Singapura sebenarnya adalah lebih mudah dan ringkas yang mana, lebih dikenali sebagai Singlish…. “Don’t worry lah.. sure can mah!”

S : Kerja apa je yang ada kat Singapura tu?

J : Ada macam-macam kerja, dari tukang cuci pinggan, mat despatch, operator kilang, baristar, eksekutif, engineer dan pelbagai lagi jawatan kosong. Pendek kata, semua kerja insyallah ada. Cuma…. adakah anda layak atau tidak sahaja.. 🙂

S : Berapa kos untuk buat permit kerja?

J : Anda tidak perlu risau tentang kos membuat permit. Proses membuat permit adalah merupakan tanggungjawab majikan. Bahkan, kos tersebut akan ditanggung oleh pihak majikan sepenuhnya. Tiada bayaran akan ditolak dari gaji anda. Ini adalah peraturan dalam undang-undang buruh di Singapura.

S : Boleh ke cari kerja sendiri tanpa guna khidmat agensi?

J : Ya! Sudah pastinya boleh! Di dalam ebook ini saya tunjukkan bagaimana anda boleh mencari kerja sendiri di Singapura tanpa menggunakan khidmat agensi!

S : Kalau saya tetap nak guna khidmat agensi? Macam mana? Berapa kosnya?

J : Boleh juga! Tiada masalah. Terpulang kepada anda. Kos khidmat agensi selalunya adalah 1 bulan gaji yang anda perolehi. Jika anda perolehi gaji SGD2,000 = RM6,200 sebulan, maka itulah kos yang perlu anda bayar kepada pihak agensi. Biasanya mereka akan ambil bayaran tersebut dengan cara memotong wang gaji anda untuk tempoh 2-3 bulan.

Bagaimana? Sudah bersedia untuk memulakan hidup baru yang lebih mencabar dan mengujakan? Klik butang dibawah untuk mendapatkan info yang lebih lengkap tentang cara mencari kerja & bekerja di Singapura!

Makluman : Ini adalah merupakan sebuah eBOOK (electronic book), ianya adalah di dalam bentuk softcopy dan di dalam format PDF. Apabila anda membeli eBOOK ini, ia akan dihantar ke email anda dan anda perlu download ia ke komputer atau smartphone anda. TIADA buku fizikal yang akan dihantar atau di POS ke alamat rumah anda.

Masih Ragu-Ragu?

Baiklah! Saya Berikan Anda Insuran Ilmu & Jaminan Pulangan Wang 100%.

Mari saya berikan lagi satu tawaran berat sebelah kepada anda.

Niat saya membantu. Saya faham situasi anda. Anda kuatir pelaburan anda sia-sia?  Anda rasa RM50 ini macam tak berbaloi?

Jangan risau. Buang segala keraguan tu. Kerana kami ada jaminan pulangan wang 100% jika anda rasa pelaburan anda dapatkan ilmu ini tidak berbaloi dengan harganya.

Sekiranya anda dapatkan ebook ini dan mendapati segala isi kandungannya langsung tidak mendatangkan faedah dan manfaat kepada anda Saya akan pulangkan wang anda sepenuhnya RM50.

Ya, saya akan pulangkan wang anda TANPA BANYAK SOAL!

Setelah anda habis baca ebook ini, jika anda tidak berpuas hati, email kan sahaja kepada saya di admin@klikjer.com tentang rasa ketidakpuas-hatian anda itu.

Saya akan pulangkan wang anda.Kalau anda perasan?

Sebenarnya kan… Jika anda lihat betul-betul tawaran ini, anda memang langsung takkan rugi apa-apa untuk dapatkan ebook ini. Segala risiko pembelian anda, saya sendiri yang akan tanggung. Jadi, usah berlengah lagi. Klik butang pembelian di bawah SEKARANG! .

 

Makluman : Ini adalah merupakan sebuah eBOOK (electronic book), ianya adalah di dalam bentuk softcopy dan di dalam format PDF. Apabila anda membeli eBOOK ini, ia akan dihantar ke email anda dan anda perlu download ia ke komputer atau smartphone anda. TIADA buku fizikal yang akan dihantar atau di POS ke alamat rumah anda.

P/s:- Usah berlengah, dapatkan segera ebook ini dan ia mungkin akan menjadi titik permulaan untuk anda mengubah hidup anda!

Yang benar

Haniza Rashid

Perunding Kerjaya Anda

Advertisements

RUJUKAN PANTAS PEPERIKSAAN ONLINE PENOLONG PEGAWAI TADBIR N29

penolongpegawaitadbir

n29-002

“Tak Tahu Nak Prepare Apa Untuk Exam PENOLONG PEGAWAI TADBIR pada 5 DISEMBER ini? Kalau Tak Prepare Memang Susah Nak Lulus Exam Tu”

Kini, Usah Risau Lagi!

Anda berada di tempat yang betul! Anda bakal mengenepikan RIBUAN CALON

yang lain yang tidak menemui laman web ini. TAHNIAH!

Tetapi tawaran ini akan tamat dalam masa terdekat Anda hanya ada..

Jika anda BAKAL menduduki peperiksaan Online PPT 5 Disember ini…

.

Satu perkara yang anda kena sedar, anda bakal bersaing dengan ribuan calon lain untuk merebut jawatan PENOLONG PEGAWAI TADBIR GRED N29 ini. Apa yang bakal membezakan anda dengan calon lain adalah, bagaimana persediaan anda untuk menghadapi PEPERIKSAAN ini. Anda sampai ke sini pastinya kerana anda sedang melakukan persediaan untuk berjaya nantikan?

TAHNIAH untuk anda kerana usaha tersebut telah membawa anda ke sini!

Anda mungkin tahu tahun 2015 tiada peperiksaan ambilan dilakukan. Sesi terakhir adalah pada tahun 2014 dan sebelum itu 2012, 2013. Tidak pernah ‘missed’

Ini SPEKULASI…

Mungkin tahun depan tiada lagi ambilan atau mungkin beberapa tahun tiada ambilan, siapa tahu?

Mungkin ini peluang terakhir anda?

Mungkin tahun depan anda tidak dipanggil lagi

Mungkin format ambilan akan berubah dengan pertukaran Pengerusi SPA yang baru (peperiksaan tahun 2013/14 Pengerusi SPA adalah Tan Sri Mahmood Adam, tahun ini di bawah Pengerusi SPA yang baru)

Mungkin kadar tapisan lebih ketat berbanding sekarang (sebelum ini temuduga terus kepada jawatan, sekarang tidak terus jawatan, anda akan melalui tapisan myRecruitment))

… banyak kemungkinan yang anda tak boleh nak jangka!

Anda tak ada pilihan lain.. Anda kena buat sehabis baik untuk sesi 2016 ini!

Tim Infokerjaya telah membantu ribuan calon exam sebelum anda. Anda yang lulus pada kali pertama ambil, anda yang dah 6 kali duduki peperiksaan baru lulus. ada yang 3 kali ambil peperiksaan dan akhirnya lulus setelah tahun ke-3 itu bertemu Tim Infokerjaya

Bagaimana rujukan ini bakal membantu anda?

Rujukan ini disusun untuk memberikan ‘booster’ kepada persediaan anda. 5 DISEMBER sudah tidak lama lagi. Anda perlukan sesuatu yang komprehensif dan kami di sini mahu BANTU anda!

Menjimatkan masa anda! Kami bantu anda dengan penyediaan Nota-Nota ringkas untuk persediaan pantas anda. Anda bakal jimat 72 JAM!

Jelas format 2016! Jika anda menggunakan rujukan 2014 ke bawah, anda akan mengalami kerugian besar. Format telah diubah! Kami bantu anda faham format terkini!

Bagaimana soalan ditanya! Kami bantu anda untuk buang gugup + ‘blur’ peperiksaan online nanti. Contoh-contoh soalan dibina untuk memberikan gambaran jelas kepada anda bagaiman soalan ditanya.

… dan semua ini disusun rapi untuk bantu anda sukses sesi peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir N29 pada 5 DISEMBER ini. Selain pihak SPA, tiada yang lebih faham perjalanan tapisan peperiksaan online ini setanding Tim Infokerjaya kerana kami telah bersama calon sejak tahun 2008/09 dan menyaksikan sendiri transformasi tapisan ambilan pegawai kerajaan ini.

Ini yang Bakal Anda Dapat

Huraian Format 2016

Percaya pada kami, faktor utama kegagalan calon adalah kerana tidak tahu format soalan. Anda akan tahu format terkini 2016 yang berbeza dengan 2014 & 2013

Lebih 50++ Soalan Seksyen A

Ini bukan soalan ramalan tetapi soalan yang bakal membuatkan anda lebih yakin untukj sesi peperiksaan nanti. Ianya dibina khas untuk memudahkan anda ulangkaji

03_icon-web_lebih-40-soalan

Pecahan setiap Seksyen

Tahukah anda dalam setiap ‘Seksyen’ terdapat pecahan tambahan yang bakal merungsingkan anda? Tak perlu risau, kami akan tunjukkan kepada anda bagaimana ‘pecahan dalam pecahan’ tersebut!

Lebih 40++ Soalan Seksyen B

Bukan soalan sebenar tetapi soalan yang dibina untuk memberikan keyakinan semasa peperiksaan 5 DISEMBER ini. Soalan-soalan Matematik diberikan jalan kerja!

40++ Nota Ringkas

TAJUK NOTA RINGKAS berkaitan pentadbiran negeri-negara, dasar-dasar penting, perundangan, ekonomi dan banyak lagi untuk anda sebagai bakal PPT perlu tahu sebagai senjata persediaan peperiksaan anda!

Tip Sulit Sukses!

Untuk setiap seksyen ada jerat dan trick yang sengaja diadakan. Tujuannya hanya satu, menyingkirkan calon yang ramai! Ada beberapa maklumat penting yang bakal menjadi senjata untuk anda selamat dari perangkap ini. Rahsia ini untuk anda sahaja 🙂

Jika nak dikongsikan feedback daripada ‘senior-senior’ anda sebelum ini ianya terlalu banyak. Ada yang tulis di blog, yang email, yang sms, yang maklum di Facebook…

TERLALU BANYAK!

Tim Infokerjaya tidak menjamin untuk anda lulus tetapi apa yang kami jamin adalah, persediaan anda akan jauh lebih mantap berbanding calon-calon yang lain. Anda kena sedar yang anda sedang bersaing dengan puluh ribu calon yang lain untuk jawatan Pegawai Perkhidmatan Awam ini.

Apa yang kami kongsikan adalah pengalaman kami bersama calon sejak tahun 2008/09. Ada yang gagal dan ada yang lulus tetapi apa yang paling penting adalah anda melakukan sesuatu untuk lulus

Jika anda serius, kami 200% lebih serius untuk bantu anda

Apa yang menghalang anda dari berjaya sekarang adalah ‘DIRI ANDA SENDIRI”

Anda dah berjumpa tempat yang betul, rujukan yang telah terbukti membantu calon sejak sekian lama. Berikan peluang untuk diri anda berjaya kerana anda berhak berjaya!

Terus berfikir dan biarkan calon-calon lain jauh meninggalkan anda. Sertai mereka dalam meninggalkan ribuan calon yang lain dalam peperiksaan 5 DISEMBER ini dengan buat tempahan sekarang!

Jaminan Pulangan Wang

YA! Kami berikan anda jaminan pulangan wang sehingga 1 minggu selepas peperiksaan.

Setelah baca dan ikuti semua nota, cadagan dan rekomendasi rujukan yang anda beli ini dan dapati ianya LANGSUNG TIDAK MEMBANTU, minta semula 100% wang anda! Itu jaminan kami di Tim Infokerjaya

– Kami sandarkan reputasi kami sejak tahun 2008

Rujukan Pantas Peperiksaan Online Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41 & Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29

pegawai-hal-ehwal-islam-s41

“Tak Tahu Nak Prepare Apa Untuk Exam PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM pada 6 DISEMBER ini? Kalau Tak Prepare Memang Susah Nak Lulus Exam Tu”

Kini, Usah Risau Lagi!

Sejak tahun 2008, pakej rujukan daripada Tim Infokerjaya telah membantu lebih 76,000 orang graduan seluruh negara dalam kerjaya terutamanya peperiksaan kemasukan kerajaan. Tak percaya? Anda boleh lihat di ruangan testimoni antara mereka yang telah berjaya sebelum anda.

Kami telah bersama graduan melalui proses transformasi peperiksaan tapisan kerajaan.

Dari sesi ujian secara offline yang dilaksanakan oleh pihak SPA sehingga kini ianya dalam medium Online. Dari tapisan ujian 5 Seksyen ujian kepada ringkasan kini kepada 2 Seksyen secara online.

Untuk pelbagai jawatan, ribuan telah lulus. Antaranya;

Dah Bersedia Untuk Exam 6 Disember ini?

Anda Perlukan Rujukan Ini

Ini SPEKULASI…

Mungkin tahun depan tiada lagi ambilan atau mungkin beberapa tahun tiada ambilan, siapa tahu?
Mungkin ini peluang terakhir anda?
Mungkin tahun depan anda tidak dipanggil lagi
Mungkin format ambilan akan berubah dengan pertukaran Pengerusi SPA yang baru (peperiksaan tahun 2013/14 Pengerusi SPA adalah Tan Sri Mahmood Adam, tahun ini di bawah Pengerusi SPA yang baru)
Mungkin kadar tapisan lebih ketat berbanding sekarang (sebelum ini temuduga terus kepada jawatan, sekarang tidak terus jawatan, anda akan melalui tapisan myRecruitment))
… banyak kemungkinan yang anda tak boleh nak jangka!

Anda tak ada pilihan lain.. Anda kena buat sehabis baik untuk sesi 2016 ini!

pegawai-hal-ehwal-islam-s41

Ianya bukan BUKU tetapi “Ebook” disediakan dalam format PDF dan boleh dibaca menggunakan Adobe Reader. Ia adalah produk digital dan boleh di akses menggunakan link download.

Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41
[Tarikh Peperiksaan : 06 Disember 2016]

Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29
[Tarikh Peperiksaan : 06 Disember 2016]

Soalan Peperiksaan SPA Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41 & S29

Contoh Soalan Peperiksaan Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41

Rujukan Peperiksaan Online Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41

Peperiksaan Online Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41

Tempah Rujukan Peperiksaan Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41

Rujukan Peperiksaan Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41

Download Set Contoh Soalan – Pegawai Hal Ehwal Islam S41

Exam Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41 Nota dan rujukan‎

Rujukan Peperiksaan Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41- Infomasi Menarik!

Soalan Peperiksaan Penolong & Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41

Panduan dan Contoh Soalan Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41

Contoh Soalan Peperiksaan Pegawai Hal Ehwal Islam SPA8i

Jawatan Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41

Deskripsi tugas Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41

Jawatan Kosong Terkini Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41

Contoh Ujian Bertulis Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41

Bidang tugas Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41

Senarai tugas Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41

Soalan Temuduga Pegawai Hal Ehwal Gred S41

tugas pegawai hal ehwal islam uitm

contoh ujian bertulis pegawai hal ehwal islam

contoh soalan temuduga pegawai hal ehwal islam

jawatan kosong pegawai hal ehwal islam 2016

Tips Temuduga Pegawai Hal Ehwal Islam S41

Maklumat dan Informasi Mengenai Tugas Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41

SKIM PERKHIDMATAN PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM Gred S41

Sukatan Peperiksaan Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41

Maklumat Terkini Pegawai Hal Ehwal Islam S41
Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29

Rujukan Peperiksaan Online Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29

Peperiksaan Online Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29

Tempah Rujukan Peperiksaan Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29

Rujukan Peperiksaan Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29

Download Set Contoh Soalan Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam S29

Exam Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29 Nota dan rujukan‎

Rujukan Peperiksaan Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29- Infomasi Menarik!

Soalan Peperiksaan Penolong & Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29

Panduan dan Contoh Soalan Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29

Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam SPA8i

Jawatan Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29

Deskripsi tugas Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29

Jawatan Kosong Terkini Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29

Contoh Ujian Bertulis Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29

Bidang tugas Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29

Senarai tugas Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29

Soalan Temuduga Penolong Pegawai Hal Ehwal Gred S29

tugas penolong pegawai hal ehwal islam uitm

contoh ujian bertulis penolong pegawai hal ehwal islam

contoh soalan temuduga penolong pegawai hal ehwal islam

jawatan kosong penolong pegawai hal ehwal islam 2016

Tips Temuduga Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam S29

Maklumat dan Informasi Mengenai Tugas Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29

SKIM PERKHIDMATAN PENOLONG PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM Gred S29

Sukatan Peperiksaan Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29

Maklumat Terkini Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam S29

Koleksi 25 Produk TIM INFOKERJAYA

Tim Infokerjaya (IKR) adalah pengeluar produk dalam niche Khas Kerjaya Graduan. Jumlah graduan yang sentiasa bertambah setiap tahun dan tidak pernah putus menjadikan Tim Infokerjaya antara pengeluar dan penganjur program affiliate yang konsisten dalam pembayaran komisen kepada ejen affiliate.

Berikut merupakan PRODUK TIM INFOKERJAYA:
1) Rahsia Bijak Temuduga

2) Kerjaya Jururawat

Kerjaya Jururawat

3) Rahsia Persiapan Temuduga Kerja Kerajaan

4) Strategi alternatif untuk kerja kerajaan tanpa melalui SPA

5) Rahsia Resume Kerja

6) Rahsia Kerjaya Swasta

7) AFFILIATE NINJA

8) Peperiksaan ONLINE SEPARA PERUBATAN

9) Peperiksaan Penolong Akauntan?

10) TEMUDUGA PEMBANTU PENGUASA KASTAM W17

11) Pakej Rujukan Peperiksaan Online PEGAWAI TADBIR DIPLOMATIK Versi Terkini 2016

12)  Webinar Khas PTD2016

13) Pakej Rujukan Peperiksaan Online Pegawai Teknologi Maklumat F41

14) Pakej Rujukan Exam PEGAWAI PSIKOLOGI S41

psikologi

15) Rujukan Pantas Temuduga Separa Perubatan

Temuduga Separa Perubatan

16)  Exam PEREKA

17) Penolong Pegawai Penerangan S27

18) Penguasa Kastam W41

19) Peperiksaan Bertulis Pegawai Pembangunan Masyarakat S41

20) Rujukan Peperiksaan Penolong Pegawai Arkib S27

21) Peperiksaan Bertulis Akauntan Gred W41

22) PEGAWAI ARKIB GRED S41

23) Penolong Pegawai Teknologi F29

24) Pegawai Penerangan S41

25) Pegawai Belia & Sukan S41

Template Resume Pensyarah

resumechannel

Adakah Anda Masih Gagal Mendapat Panggilan Temuduga Pensyarah dari Universiti Awam/Swasta? Dapatkan Template Resume Pensyarah Percuma (Basic) dan Template Resume (Advance) yang didesign khas untuk memenuhi keperluan jawatan pensyarah di Universiti Awam/Swasta. Terbukti berkesan!

Kerja Di Rumah

Jika anda nak bekerja dari rumah dan memiliki kemahiran berikut:

1: Mahir mengunakan komputer & internet.
2: Tahu mengunakan perisian Microsoft Office atau Open Office.
3: Boleh membaca dan menulis dalam berbahasa Inggeris.
4: Tahu apa beza antara Google & Web Browser.

Anda sesuai untuk kerja online freelance seperti:

1: Virtual Assistant (USD$100 per projek)
2: Data Entry (USD$50.00 per projek)
3: Web Research (USD$150.00 per projek)
4: Virtual Customer Service (USD$70.00 per projek)

Bagi mendapatkan maklumat lanjut tentang online freelancing sila layari link dibawah sekarang!
==> http://jobdirumah.com/jihadbisnez

Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan

ANDA DIPANGGIL UNTUK SESI TEMUDUGA JAWATAN KERAJAAN?
KETAHUI BAGAIMANA ANDA BOLEH LULUS DAN TERPILIH UNTUK MEMEGANG JAWATAN YANG DITAWARKAN BERBANDING CALON-CALON YANG LAIN?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat anda,

Saya faham hati, jiwa dan perasaan anda yang sedang risau memikirkan persediaan-persediaan yang perlu dilakukan untuk menghadiri temu duga kerajaan.

Hidup ini rasa susah hati, panik dan gementar.

Hari-hari sebelum tarikh temu duga terpaksa dihadapi dengan hati dan minda yang bercampur baur untuk terpilih di kalangan 15 orang calon yang lain.

Saya benar-benar faham, kerana saya sendiri sering bertemu dengan calon-calon temu duga seperti anda.

Tentunya anda mempunyai harapan yang tinggi menggunung untuk bekerja dengan kerajaan supaya dapat memberi kehidupan yang lebih baik untuk diri sendiri, ibu bapa dan keluarga dengan tawaran-tawaran kompetitif seperti

Tawaran gaji permulaan yang lumayan serta kenaikan gaji tahunan berdasarkan prestasi
Kemudahan perubatan sehingga selepas umur persaraan termasuk ibu bapa sendiri, pasangan dan anak-anak
Pemberian imbuhan-imbuhan tetap seperti perumahan dan perkhidmatan awam pada setiap bulan
Kemudahan pinjaman rumah, kenderaan dan komputer dengan kos pengurusan yang rendah
Kemudahan cuti bersalin sehingga 90 hari untuk wanita
Peluang kenaikan pangkat dan laluan kerjaya yang menarik
Peluang melanjutkan pelajaran sehingga peringkat Doktor Falsafah (PhD)
Pemberian Cost of Living Allowance (COLA)
Mendapat taraf jawatan tetap selepas tamat tempoh percubaan
Kemudahan pencen untuk menampung kos kehidupan selepas bersara
Ganjaran-ganjaran atas kesetiaan perkhidmatan
Namun, calon-calon perlu sedar bahawa jemputan menghadiri temu duga adalah langkah terakhir dan terpenting untuk melayakkan seseorang dilantik berkhidmat dengan perkhidmatan awam.

Banyak Jawatan Kosong Yang Ditawarkan Dan Ramai Juga Yang Memohon!
Berdasarkan statistik yang dikeluarkan pada tahun 2014 oleh Setiausaha Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA); Datuk Ramli Juhari, hampir 2.5 juta permohonan kerja telah diterima untuk menyertai perkhidmatan awam.

Permohonan ini untuk mengisi jangkaan 80,000 kekosongan jawatan dalam sektor awam yang jelas menunjukkan persaingan yang sangat kompetitif di kalangan pemohon untuk memilih berkhidmat dalam perkhidmatan awam.

“Arrggh!Jud, cukup lah! Saya dah tak sanggup dengar mengenai kelebihan dan peluang pekerjaan yang disediakan dalam perkhidmatan awam”, kata anda dalam hati.

Memang saya amat faham akan perasaan anda itu.

Usah risau, sebenarnya anda memang layak terpilih dalam temu duga kerja kerajaan!

Tapi sebelum saya dedahkan kepada anda jalan penyelesaiannya, izinkan saya untuk perkenalkan diri saya terlebih dahulu…

Siapa Saya Untuk Cakap Pasal Temu Duga Kerja Kerajaan Ini??
Rasanya, sebelum kita pergi lebih jauh, ada baiknya saya perkenalkan diri saya terlebih dahulu.Lebih baik begitu, betul tak?


Saya, Jud Jamil dan berkhidmat sebagai Ketua Unit Sumber Manusia di salah sebuah agensi kerajaan sejak 7 tahun lalu.

Saya terlibat secara langsung dalam proses temuduga jawatan kosong serta kerap menjadi panel temuduga.

Selain daripada itu, saya juga mempunyai kelulusan dalam Ijazah Pengurusan Sumber Manusia, Universiti Utara Malaysia .

Ringkasnya, dengan pengetahuan dan pengalaman yang ada, saya ingin MEMBANTU anda supaya lebih bersedia dan yakin semasa menghadiri temuduga kerja kerajaan.

Demi anda, saya telah menghasilkan sebuah ebook iaitu buku dalam bentuk file softcopy PDF untuk memudahkan anda membuat persediaan dengan lebih pantas, untuk bertemu dengan panel-panel temu duga kerja kerajaan.

Kini segala persediaan temu duga kerajaan mampu diselesaikan dengan panduan langkah-demi-langkah yang saya hasilkan ini …

Memperkenalkan Ebook “RahsiaTemuduga Kerja Kerajaan – Ketahui Tip-Tip Mudah Lulus Dalam Sesi Temuduga Kerja Kerajaan”?

Ebook ini adalah dalam bentuk file softcopy PDF yang ditulis berdasarkan segala ilmu dan pengalaman saya dalam pengambilan pegawai-pegawai baru. Saya telah ringkaskannya dan memudahkannya untuk tujuan pemahaman anda.

Berikut adalah antara isi kandungan, manfaat serta kelebihan yang bakal anda perolehi melalui pembacaan ebook ini:

Penjelasan terperinci tentang 11 rahsia berjaya dalam temu duga kerja kerajaan. Pemahaman mengenai rahsia ini dapat membantu anda berasa yakin semasa menghadiri temu duga.
Ketahui 9 kriteria calon temu duga yang dipilih dalam temu duga kerajaan. Kriteria ini akan dinilai sepanjang temu duga. Anda perlu bersedia dengan mengetahui kriteria-kriteria tersebut supaya anda dapat menonjolkan diri anda seperti yang dikehendaki oleh panel temu duga kerja kerajaan.
Pembongkaran persediaan sebelum, semasa dan selepas menghadiri temu duga kerja kerajaan. Ada diantaranya yang selama ini anda tidak menyedarinya dan mengetahuinya bahawa ia adalah salah satu punca anda gagal temu duga yang pernah dihadiri sebelum ini. Ketahui persediaan-persediaan dan lakukannya seperti yang dipelajari dalam ebook ini.
Pendedahan Teknik “Competency Based Interview (CBI)” yang perlu diketahui oleh calon-calon temu duga kerja kerajaan. Teknik ini digunakan dalam temu duga kerja kerja kerajaan pada masakini. Anda akan lebih bersedia untuk menjawab 4 perkara akan diuji dalam soalan-soalan temu duga yang mengunakan Teknik CBI ini.
Pembongkaran 31 tips mudah untuk berjaya dalam temu duga kerja kerajaan. Anda akan didedahkan tentang panduan yang perlu diikuti supaya anda lebih tenang dan yakin menghadapi sesi temu duga. Ketahui tip-tip mudah ini dan kemudian anda praktikannya. Anda PASTI layak dipilih dalam temu duga kerja kerajaan seperti mereka yang telah berjaya berkhidmat dalam perkhidmatan awam.
Adab temu duga dan etika pakaian yang PERLU dan ELAKKAN semasa menghadiri temu duga kerajaan. Pandangan pertama panel temu duga terhadap anda adalah sangat penting untuk anda ‘menawan’ mereka. Jika anda berjaya ‘menawan’ panel temu duga, peluang anda untuk berjaya dalam temu duga kerja kerajaan adalah sangat tinggi.
Pembongkaran 4 proses temu duga kerja kerajaan dalam bentuk grafik yang mudah difahami. Setiap proses mengandungi perkara-perkara penting yang dinilai oleh panel temu duga. Pengetahuan mengenai proses-proses ini akan meningkatkan keyakinan anda semasa menghadiri temu duga.
20 contoh soalan berserta jawapan yang popular di kalangan panel temu duga. Walau pun soalan-soalan tersebut popular, anda perlu mengetahui cara menjawabnya. Jawapan-jawapan anda sangat penting untuk menentukan kejayaan temu duga yang anda telah hadiri.
115 tambahan soalan-soalan temu duga supaya anda lebih bersedia dan yakin. Pengetahuan mengenai soalan-soalan tersebut serta latih tubi menjawabnya mampu menonjolkan kelebihan diri anda daripada calon-calon lain.Anda tampak berpengetahuan, bersungguh-sungguh dan berminat untuk berkhidmat dalam perkhidmatan awam. Ini memberi BONUS kepada anda.
6 Rahsia yang perlu anda ketahui dan lakukan untuk berjaya dalam temu duga kerajaan.
Perkara-perkara “do” dan “don’t” yang perlu anda ketahui bagi menghadiri temu duga kerajaan. Walau pun sesuatu perkara itu dianggap mudah dan remeh, tetapi ia boleh mengurangkan markah temu duga anda.
Dan banyak lagi pendedahan dan pembongkaran yang boleh membantu anda membuat persediaan menghadapi temu duga supaya anda layak dipilih untuk berkhidmat dalam perkhidmatan awam dalam temu duga kerja kerajaan.

Sudah Bersedia Menjawab Soalan Maut Dari Panel Penemuduga?
Terangkan Tentang Diri Anda?
Apakah Kelemahan Terbesar Anda?
Anda Sudah Bekerja! Mengapa Anda Memohon Jawatan Ini?
Apakah Sikap Positif & Negatif Diri Anda?
Apa Lebihnya Anda Berbanding Calon Lain?
Kenapa Anda Mahu Kerja Dengan Kerajaan?
Apa Pendapat Rakan Sekerja Anda Tentang Diri Anda?
Apakah Pencapaian Terbesar Anda?
Apa Alasan Anda Untuk Berhenti Di Tempat Kerja Lama?
Apa Anda Nak Buat Kalau Pekerja Bawahan Anda Malas?
Pening mahu memikirkan jawapan-jawapan yang tepat dan sesuai dengan soalan-soalan diatas?

Anda tidak perlu risau, di dalam ebook ini saya akantunjukkan anda bagaimana untuk menjawab soalan-soalan diatas dan saya juga akan memberikan beberapa contoh jawapan yang boleh anda gunakan untuk menjawab soalan-soalan seperti diatas ketika sesi temuduga nanti!

Pelaburan Kecil Anda Untuk Lulus Kerja Kerajaan?
Dengan memiliki ebook ini, ia merupakan langkah pertama anda yang paling bijak untuk menghadapi temu duga kerja kerajaan.

Jika anda tanya saya nilai sebenarnya… ia memang sungguh tak ternilai ilmu ini.

Segala ilmu dan pengalaman berkhidmat dalam mengurus sumber manusia telah saya kumpulkan dan ringkaskan kepada maklumat-maklumat yang penting sahaja untuk pengetahuan anda dalam ebook ini.Tidak meleret-leret sehingga jemu untuk dibaca.

Saya tawarkan kepada anda ebook ini dengan harga mampu milik, iaitu hanyalah RM90 RM30 SAHAJA!

Murah, memang jauh lebih murah daripada nilai sebenar ilmu dalam ebook ini.

Klik butang tempah di bawah untuk lakukan tempahan ebook ini…

Nanti Dulu! Ada Bonus Tambahan PERCUMA Untuk Anda!

Oops! Nanti dulu, jangan buat tempahan lagi!

Saya ada tawaran bonus tambahan untuk anda.Ianya adalah PERCUMA sahaja.

Dengan setiap pembelian ebook “Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan Dengan Mudah” ini dalam tempoh masa 24 jam daripada sekarang, anda turut akan mendapat bonus-bonus tambahan berikut:

BONUS #1 :72 Rahsia Menulis Resume Untuk Kerja Kerajaan
Setiap calon yang menghadiri temu duga kerajaan wajib membawa resume masing-masing. Dalam ebook ini, saya kongsikan 72 rahsia yang boleh anda lakukan untuk menulis resume bagi memohon kerja kerajaan.

BONUS #2 :Pilihan 51 Templates Resume

Kini, anda tidak perlu lagi bersusah payah untuk mendapatkan contoh-contoh resume yang standard dan professional.

Terdapat 51 pilihan templates yang dapat membantu anda dengan mudah dan cepat untuk menyiapkan resume anda.

BONUS #3 :Tips Bergambar Pakaian Semasa Temu Duga Kerja Kerajaan


Saya himpunkan sebanyak 46 muka surat bergambar pakaian dan aksesori untuk lelaki dan wanita yang boleh dipakai semasa temu duga kerajaan. INGAT! Pandangan pertama panel temu duga terhadap anda adalah sangat penting.

Tunggu Apa Lagi? Jangan Bertangguh-Tangguh Lagi Untuk Terpilih Berkhidmat Dalam Sektor Awam .

Cukup Puan Jud! Jangan cerita lagi saya nak beli sekarang e-book ini. Baiklah… Sila klik gambar dibawah ini untuk pembelian.


Yang Ikhlas,

Jud Jamil

Email: judjamil@gmail.com

P.S: Jangan biarkan diri anda berasa tidak yakin, gelisah dan gemuruh semasa menghadiri temu duga kerajaan. Anda perlu bertindak sekarang untuk melakukan persediaan dengan ikuti panduan langkah-demi-langkah ebook “Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan Dengan Mudah” ini!.

P.P.S: Ebook ““Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan Dengan Mudah”” ini telah ditulis berdasarkan pengetahuan dan pengalaman saya dalam pengurusan sumber manusia di agensi kerajaan.

P.P.P.S: Dapatkan ebook ““Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan Dengan Mudah” berserta bonus-bonus tambahan ebook “72 Rahsia Menulis Resume Untuk Kerja Kerajaan”, ebook “Pilihan 51 Templates Resume” dan ebook “Tips Bergambar Pakaian Semasa Temu Duga Kerja Kerajaan” pada harga diskaun RM30 sahaja. Klik sini untuk buat tempahan.

P.P.P.S: Ada kemungkinan besar harga ebook“Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan Dengan Mudah” akan dinaikkan kepada harga RM90 pada bila-bila masa! Cepat bertindak sekarang untuk menempahnya.

Klik sini sekarang.